Lussekatter

För 26 år sen, när min första dotter skulle födas hade jag oturen att råka ut för blintarmsinflammation under graviditeten vilket gjorde att jag fick ligga på sjukhus, länge! I början av oktober när det var marknad i närheten kom min mamma och lillasyster in till sjukhuset med en hel påse lussekatter och jag minns än idag hur gott det var. Jag har alltid älskat lussekatter men där och då lades nog grunden för min lilla Emmas lusskatts kärlek. Så nu brukar det bli lussekatter till hennes födeldag varje år och i år har jag lovat att baka, så nu jäser degen så fint i mitt kök.
Jag har kommit ganska långt på mina gardiner, det var riktigt kul att virka och det är inte så tungt. Jag virkar gardinerna i Merc 8/4 garn som är ett ganska lagom tjockt garn. Nästa projekt ska nog bli ett par sockor till tror jag.


Kommentarer
Anonym

fin blogg! / http://secondstore.blogg.se

2011-10-18 @ 21:15:19


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mimmis sticksida

Det här är min stick och handarbetssida, men den kommer också att handla en hel del om mina djur o mitt naturintresse. Sen får jag inte glömma mina pelargoner!!

RSS 2.0