Fars dag.

Vi har firat fars dag i helgen med lite mat och tårta. Det har varit en dimmg och grå hleg men vi lyckades ändå räfsa upp de flesta löven och ut och njuta av en promenad. Idag är det frost ute och solen är på väg upp, det ser ut att bli en fin dag.
Nu har jag fått ordning på mitt flyttade lager igen, nu är det bara att hoppas att jag hittar allt när jag ska ha det.
Jag har börjat att sticka lite fler julkulor men det går lite långsamt, hoppas att jag får färdigt de som jag lovat i alla fall. De är roliga att sticka men det är väldigt pilligt med två färger och tunna stickor.
Dessutom stickar jag en sjal till, antingen blir den en julklapp eelller så lägger jag ut den i e-shopen. Sjalen stickas i ett blått simge, för tillfället har jag bara ett rosa simge hemma, men det är ett mjukt lite skruvat garn. Resultatet blir mjukt, glansigt och lite tungt, jag gillar det till just sjalar.
Avslutningsvis så ville mina linslusar också vara med på bild, ha en bra dag!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mimmis sticksida

Det här är min stick och handarbetssida, men den kommer också att handla en hel del om mina djur o mitt naturintresse. Sen får jag inte glömma mina pelargoner!!

RSS 2.0