Marknad

Nu har vi varit på marknaden och visat upp lite garn! Jag fick sälja en hel del också men den stora behållningen var så klart alla stick och garn intresserade människor som stannade till och pratade en stund. Framförallt blev jag jätteglad av alla tjejer i åldern 8-12 som vart intresserade av att titta och känna och berätta om vad de hade gjort och hur mycket de tyckte om garn. Det bådar gott för framtiden tycker jag, jag är ju bergsäker på att stickning, virkning, ja allt handarbeta man kan komma på är den bästa avkoppling och den lisa för själen som vi urstressade människor behöver.
En hög med garn
Mina underbara rastavlösare, jag hade fått en marknadsbod där man fick klättra över luckan för att ta sig! Det var en syn vill jag lova, tack och lov hade vi tagit med oss ett par klappstolar som vi kunde klättra över med men det var inte lätt. Mer vana marknadsförsäljare hade små stegar med sig!!
Jag började sticka på en scarf i garnet Flamenco, ett nätgarn som blir riktigt häftigt när man stickar med det, den är äntligen färdig och den blev över 1,70 lång på bara ett nystan. Jag ska försöka få någon att ställa upp som fotomodell så jag kan visa den i färdigt tillstånd.


Kommentarer
Anna

skulle också vilja testa att sticka en sån sjal i det där garnet. :)



vad kul att det kom så många yngre och var intresserade av garn :)

2011-07-22 @ 01:25:21
URL: http://virkastickasy.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mimmis sticksida

Det här är min stick och handarbetssida, men den kommer också att handla en hel del om mina djur o mitt naturintresse. Sen får jag inte glömma mina pelargoner!!

RSS 2.0