Lite av varje.

Nu är det snart dags för min minste att bli tonåring, han har växt som ett ogräs på sista tiden och är nu längre än både mamma och pappa. Det är inte klokt vad tiden går, det känns inte som om det var så himla länge sen han var den minsta bebis jag sett, fem veckor för tidigt född!

Vad jag längtar allra mest efter just nu är att det ska bli varmare och att all snö ska smälta så att jag kommer ut i min trädgård nån gång. Det är nu andra sommaren som vi bor här så nu ska det bli lite planering av trädgården så vi får den som vi vill ha den. Jag har en vision av en engelsk trädgård med blommor överallt och  trädgårdsmöbler utplacerade lite här och var. Den ska vara lättskött och alldels lummig.
Det här är min avokadoplanta, jag satte kärnan strax efter jul och den är redan så stor och fin. Hoppas den klarar sig så ska den få flytta ut på altanen till sommaren.
Nu har jag stickat en tröja färdig som ska skickas iväg med lite annat smått och gott till stickhjälpen, jag tror att jag ska sticka en kofta också vi får se. Jag har dessutom gjort en halsduk som ska skänkas till Facebook gruppen Sticka för livet.
Nu är min plan att:
1 sticka en tröja till åt stickhjälpen
2 göra en sjal till i kärleksknutar i blå mohair
3 sticka en uppifrån och ner kofta i blå ull
4 få mitt jätteprojekt att virka ett överkast till dubbelsängen i mormorsrutor färdigt
Puh, det kan räcka!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mimmis sticksida

Det här är min stick och handarbetssida, men den kommer också att handla en hel del om mina djur o mitt naturintresse. Sen får jag inte glömma mina pelargoner!!

RSS 2.0