Pelargonsticklingar.

Nu är mina pelargonsticklingar i jorden och min första frösådd för året tittar upp i lådan, så nu kan våren komma när den vill. Nästa fröer som ska ner i sålådan är mina tomater ska bli spännande eftersom det är fröer som jag sparat från förra årets skörd.
Bland annat så ska jag så de här underbara ärttomaterna som vi fick massor av förra året, synd bara att vädret var dåligt de mognade så sent.
Jag stickar för tillfället rosa benvärmare och torgvantar som ska användas till en 80-talsfest. Dessutom håller jag på med en sjal i tunt ullgarn som gör mig galen, den ska stickas i ett mycket fint spetsmönster och hur jag än gör så stickar jag fel! Börjar bli riktigt frustrerande det är ju inte precis första gången jag stickar något sånt här, och det verkar inte vara något fel på mönstret heller inte vad jag kan upptäcka i alla fall. Men skam den som ger sig den ska bli stickad!


Kommentarer
Anonym

Vilken ljuvlig rosa färg, och snyggt mönster! :)

2011-02-08 @ 10:11:47
URL: http://yarn-madness.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mimmis sticksida

Det här är min stick och handarbetssida, men den kommer också att handla en hel del om mina djur o mitt naturintresse. Sen får jag inte glömma mina pelargoner!!

RSS 2.0