Loppisfynd.

Igår var jag, Tomas och tjejerna ute på en liten loppisrunda och då gjorde jag det här lilla fyndet:
Gissa om den väckte minnen till liv, almanackan är ifrån icabutiken i vår lilla by, som jag tror lades ner ner för mer än trettio år sen. Jag minns tydligt när man fick följa med pappa och handla och få en tablettask det var stort. När de sålde ut alla sina varor cyklade jag dit och köpte mitt allra första gäng stickor, jag har fortfarande de flesta kvar det var ordentliga metallstickor som man möjligtvis kan tappa bort men knappast ha sönder. Tänk så mycket tankar och minnen som dyker upp ibland av en egentligen alldeles värdelös liten sak.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mimmis sticksida

Det här är min stick och handarbetssida, men den kommer också att handla en hel del om mina djur o mitt naturintresse. Sen får jag inte glömma mina pelargoner!!

RSS 2.0