Överkast

Jag håller på att göra ett överkast med mormorsrutor, vet inte hur länge jag har sysslat med detta men minst 7 år i alla fall. Mest har det blivit rutor av restgarner men ibland har jag köpt eller fått garn som jag tyckt passat. Nu har jag då äntligen kommit så långt att jag börjat sy ihop rutorna, ett tidsödande jobb. Men nu börjar jag verkligen längta efter att få se det färdiga resultatet.
Lite rutor gjorda av restgarner.
Undrar om jag gjort halva kanske, jag har en halv kasse till med rutor som ska sys ihop.
Jag har ett överkast som min mormor virkade åt mig för över trettio år sen, det är fortfarande jättefint, lite blekt bara. Där kan man snacka om hantverk. Nu är det Erik som har det på sin säng.
Jag har börjat på ännu en sjal i kärleksknutar men den här gången ska nog Sticka för livet få den till sin insamling. De var så roliga att göra så det lär bli fler.


Kommentarer
Lucyinthesky

Åh, vill du göra en sån sjal i rosa till min klänning till bröllopet? Kan bli jätte fint i hop =)

2011-04-11 @ 21:31:18
URL: http://emmabaramig.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mimmis sticksida

Det här är min stick och handarbetssida, men den kommer också att handla en hel del om mina djur o mitt naturintresse. Sen får jag inte glömma mina pelargoner!!

RSS 2.0