Sjalbegär

Jag har precis börjat på min andra sjal de var så roliga att sticka så nu har jag redan planer på en tredje fast den ska ha ett mer avancerat mönster.
Jag har hunnit med att virka en gardin också mellan sjalarna och har planer på lite torgvantar och en halsduk. Jag har beställt garn som jag väntar febrilt på en sån här packe med reagarn som kan bli vad som helst och sen bebisgarn till mitt brorsbarn som ska komma i september. Det ska bli så kul att sticka bebiskläder det är över åtta år sen sist.
Förrutom mitt brinnande stickintresse gillar jag att samla på stickbeskrivningar också, helst ska det vara gamla. Och det roliga är att de kommer igen i modet de gamla beskrivningarna, kanske med nya färger och garner men man känner igen dem. Fast de tar en ryslig massa plats, jag har pärmar böcker tidningar och lösblad överallt. Drömmen hade varit att ha ett alldeles eget stickrum!!!


Kommentarer
hannah.sthlm

åhh..själv älskar jag stickade väskaor..såå söta=)

2006-02-20 @ 08:06:33
URL: http://hannahsthlm.blogg.se/
Soili

Det där tycker jag låter välbekant.Pärmar med mönster överallt.Gamla mönster som sparats av ren nostlgi ,nu sen man att dom kommit på mode igen.Det tycker jag är kul,Tillhör seniorgänget sas,så det finns enhel del gamla mönster,har stickat i "hela mitt liv"tyvärr så har jag väl inte den bästa ordningen på mönstrena men dom ligger där nånstans

2006-02-27 @ 10:38:30
URL: http://space.msn.com/soili37/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mimmis sticksida

Det här är min stick och handarbetssida, men den kommer också att handla en hel del om mina djur o mitt naturintresse. Sen får jag inte glömma mina pelargoner!!

RSS 2.0