Julklappar.

I helgen har vi bakat pepparkakor, gjort knäck och ischoklad hela familjen, det var så mysigt och det blir en riktig julkänsla när vi samlas hela bunten. Efteråt drack vi glögg och provsmakade lite, en mysig start på advent. Det blev också lite julklappar inhandlade i helgen, vi måste snart ta tag i det på allvar. Inte för att vi köper särskilt många julklappar bara några stycken små, jag tycker inte att julen ska handla om vem som kan köpa mest och dyrast så vi har en bestämd summa vi använder. Vi tycker bara att det är mysigt att ha en liten julklappsutdelning.
Jag har börjat på ett par babysockar till som ev. ska bli julklappar, jag har lovat att sticka upp några stycken till en vän så får hon välja vilket par hon vill ha sen.
Sen ska jag testa att sticka en halsduk i Ice Frilly, det kan nog bli lite knepigt tror jag men skam den som ger sig. Jag har hittat ett bra mönster på nätet som visserligen gällde ett annat märke men garnet ser likadant ut så det blir nog bra.
Apropå julklappar titta gärna in i min e-shop Mimmis Garn kanske kan det finnas något att ge bort i julklapp där!


Kommentarer
dalkullan

Kunde jag sticka och virka skulle jag göra massa julklappar själv :D

2011-12-03 @ 19:38:58
URL: http://dalarum.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mimmis sticksida

Det här är min stick och handarbetssida, men den kommer också att handla en hel del om mina djur o mitt naturintresse. Sen får jag inte glömma mina pelargoner!!

RSS 2.0