Stickade sockor, flyttkartonger och panik.



Nu har jag kommit igång med sockstickningen på allvar, ska ju ha en del till julmarknaden på Himmelsberga byakrog och en del ska bli julklappar. Garnet hittade jag på en lågprisaffär och det var faktiskt oväntat skönt att sticka med och blev mjukt och lagom tjockt till sockor. Hoppas att de ha mer nästa gång jag tittar in, köpte bara ett par nystan för att pröva.




Fick ett par läckra stickmarkörer av min lillasyster när de var och hälsade på sist, ska testa dem när jag ska sticka nästa hängselkjol drops nr 103-6. Hade tänkt den som julklapp men känner att jag inte kommer att hinna det får bli en present efter jul.



Så här vackert har jag det i stort sett hela mitt hus, kartonger överallt. Nu börjar jag verkligen få lite panik över det hela men nu är det bara tre dagar kvar till flytt så nu är det bara att ånga på. Och det ska bli skönt att slippa allt ansvar det innebär att ha hus!


Kommentarer
Dockmamman

Sticka och flytta samtidigt är lite stressigt... Hoppas att det går bra på julmarknaden/Ha det så gott

2008-11-03 @ 21:58:28
URL: http://stickmonster.bloggagratis.se/
Eva

Hoppas flytten är klar så du får

ägna dej helhjärtat åt stickningen ler



Trevlig Helh

2008-11-14 @ 18:33:41
URL: http://urmoderns.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mimmis sticksida

Det här är min stick och handarbetssida, men den kommer också att handla en hel del om mina djur o mitt naturintresse. Sen får jag inte glömma mina pelargoner!!

RSS 2.0