Sockproblem

Stickar just nu på mina fina vårlika bomullssockor men de är inte särskilt samarbetsvilliga. Det var länge sen jag stickade sockor på strumpstickor men den här gången hade jag ingen rundsticka som passade. Jag hade helt glömt hur hala de är de små rackarna (strumpstickorna) de envisas med att glida ur och ramla ner i soffan. Sen när man väl lyckats bärga dem och satt tillbaka alla maskor upptäcker man att alla maskor inte alls var tillbaka.  Efter ett par varv ser man plötsligt ett litet hål där det inte alls ska vara några små hål! Nåja de kanske blir färdiga någon gång.
Igår hade vi ett kanonväder här ute med solsken och det var alldeles vindstilla, så vi passade på att räfsa upp hela trädgården och avslutade med att grilla för första gången i år.
12 säckar med löv och en hel del ris och grenar.
Årets första grillade korv med bröd är alltid godast.
Kunde inte motstå denna lilla pelargon trots att mina fönster är fulla med sticklingar.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mimmis sticksida

Det här är min stick och handarbetssida, men den kommer också att handla en hel del om mina djur o mitt naturintresse. Sen får jag inte glömma mina pelargoner!!

RSS 2.0