En halsduk till.

Ännu en halsduk klar till Sticka för livet, har stickat de senste i ett underbart blått ullgarn.
Nu har jag avslutat Starta eget kursen, det var sista dagen i fredags. Det var faktiskt riktigt sorgligt, det var ett kul gäng som gick den här kursen och jag kommer att sakna dem, vi har kommit överens om att ha en återträff om ett par månader för att se hur lång alla har kommit med sina planer. Själv tyckte jag att kursen gav jättemycket nu är det bara att hoppas på att jag får starta eget bidrag också. Jag kanske startar ändå men det kommer ju att underlätta om jag får lite pengar under den första tiden.
Jag har lovat en av kursdeltagarna att sticka färdigt hennes kofta, så henne kommer jag garanterat träffa igen.
Ett underbart lingarn från Ullcentrum, jag blir lite sugen att sticka en likadan till mig själv.
Mina fina vårsockor blev färdiga till slut, men jag är inte riktigt nöjd.
Idag har vi kört bort alla löv och kvistar från trädgården och äntligen slängt den gamla soffan som stod kvar på altanen. Jag har börjat planera lite i min trädgård, det är ju vår andra sommar här nu så nu ska jag äntligen ta tag i den. Jag tycker det är skönt att bara bo ett år eller så innan man vet riktigt vad man vill. Dessutom behöver man ha lite koll på vad som växer i trädgården.


Kommentarer
Askrachel

Great idea make it site. Thank you.

2011-06-16 @ 08:46:14
URL: http://askrachel.blogyd.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mimmis sticksida

Det här är min stick och handarbetssida, men den kommer också att handla en hel del om mina djur o mitt naturintresse. Sen får jag inte glömma mina pelargoner!!

RSS 2.0