Ledsen.

Även om jag nu har hämtat mig en aning efter vår valvaka så är jag fortfarande ledsen och förbannad. Men mest kanske rädd för vart mitt Sverige är på väg. Vi hade visserligen en ganska stark känsla av att det var just så här det skulle gå men i det längsta hade jag väl ändå något slags hopp kvar. Att så många skulle rösta på SD är mig en stor gåta men speglar väl bara den vägen vi människor håller på att ta, vi verkar leva i ett egoistiskt tidevarv av stora mått. Sköt dig själv och skit i andra!
Som tur är så ser och hör jag många tecken på att inte alla känner likadant, det finns gott om eldsjälar som läggar ner alls sin energi på att hjälpa andra, både människor och djur. Men det är mycket skrämmande när vårt samhälle och de styrande så tydligt sänder ut signaler om att alla människor inte har samma värde. När de så klart visar att det är okej att sparka på och förnedra de svagare i världen.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mimmis sticksida

Det här är min stick och handarbetssida, men den kommer också att handla en hel del om mina djur o mitt naturintresse. Sen får jag inte glömma mina pelargoner!!

RSS 2.0