Praktikant

Känns lite skumt men på måndag ska jag börja på min praktikplats, sist jag var praktikant är ca. 31 år sen. Konstigt nog på samma plats vet inte hur jag ska tolka detta, att cirklen sluts kanske. Det känns inte särskilt bra med en praktikplats, jag vill ha jobb! Jag är så pass gammal att det inte känns som om en praktikplats kan ge mig så mycket det blir bara förvaring, men visst det kan vara spännande att få en inblick i en annan värld än min egen. Men chansen att jag skulle byta yrke nu är nog inte så stor.

Annars stickar jag på som vanligt min hög med tomtar känns lagom stor nu så jag har gått över till att sticka torgvantar, hittade ett kanonfint mönster som är både lätt och blir fint. Ska försöka ta lite foton så småningom. Mönstret finns i boken Skönt stickat av Paula Hammerskog och Eva Wincent.


Kommentarer
Gittan

Hej roligt att hitta din blogg,torgvantar är något som jag stickar det går snabbt och man kan använda garner som blivit över.Gör gärna ett besök på min blogg. Ha en bra kväll/Gittan

2010-11-10 @ 21:36:45
URL: http://stickportalen.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mimmis sticksida

Det här är min stick och handarbetssida, men den kommer också att handla en hel del om mina djur o mitt naturintresse. Sen får jag inte glömma mina pelargoner!!

RSS 2.0