Regn!

Det har varit kanonfint väder här ute på vår ö i flera veckor men idag regnar det och plötsligt vet jag inte riktigt vad jag ska göra. Jag har verkligen njutit av att sitta ute och sticka och virka på mornarna med kaffe och macka. Idag fick det bli inomhus med tidningen i stället.
Jag har stickat en hel hög med disktrasor men utan några vackra mönster bara lite rutor, jag tycker att de är helt otroligt praktiska och så fick jag ju användning för mina restgarner, som för övrigt börjar ta slut nu! Jag tror aldrig att mitt förråd varit så litet som det är nu. Men det är bra, jag vill verkligen bli av med det mesta och inte köpa nytt förrän jag känner att jag har råd igen. Nu är jag anmäld på arbetsförmedlingen igen och jag hoppas verkligen att jag har bättre tur den här gången. Det är så trist att gå hemma bara, året på Folkhögskolan var verkligen kanon och jag saknar det redan.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mimmis sticksida

Det här är min stick och handarbetssida, men den kommer också att handla en hel del om mina djur o mitt naturintresse. Sen får jag inte glömma mina pelargoner!!

RSS 2.0